TIVOLI JO9-1

van Dion Bell

07-10-2017

Tivoli JO9-1 – Unitas JO9-3 10-4

De 2e competitiewedstrijd, flink getraind op de uitballen en hoekschoppen, nu met de nieuwe spelregels mag er direct in gedribbeld worden, wat het

spel snel maakt. De vorige wedstrijd werd dit tegen ons gebruikt, nu gaan wij dit als extra aanvalsplan gebruiken.

De spanning is ook uit de beentjes en het gras speelt toch makkelijker dan dat gladde kunstgras. Alle seinen op groen voor een goede wedstrijd.

Hoewel het toch de JO9-3 van Unitas was, viel de tegenstander tegen, we hadden totaal geen moeite en konden eenvoudig op voorsprong

komen. En ja, snel doorspelen vanuit een uitbal en hoekschop, dat gaf direct extra kansen, dat werd goed opgepakt.

Een eenvoudige overwinning met de eindstand van 10-4. Goed gespeeld en hard gewerkt.

14-10-2017

Acht JO9-2 - Tivoli JO9-1 6-7

Na het goede resultaat van vorige week wachtte nu een goede tegenstander op kunstgras.

Door een blessure van Nathan hadden we geen wissels, de opdracht was om de 1e helft gecontroleerd te spelen, niet onnodig naar voren.

Dit werkte goed, we kregen in het begin wat kansen die ook meteen erin gingen, zodat we al vlug op een comfortabele voorsprong kwamen

van 1-4. Hierdoor verslapte de aandacht waardoor de tegenstander kansjes kreeg en de spanning weer in de wedstrijd bracht door 2x te scoren.

Na de rust bleef het spannend, de tegenstander zette vroeg druk en maakte het moeilijk voor Joep om bij een achterbal een vrije man te vinden. We bleven goed kansen creëren en 5 minuten voor tijd stonden we 5-7 voor en was het duidelijk dat we de winst niet meer afgingen geven. Goed gewerkt 28-10-2017

Woenselse Boys JO9-2 - Tivoli JO9-1 4-2

Dit zou weer een sterke tegenstander zijn. Vooraf leken ze technischer en gevaarlijker dan werkelijk het geval was. We vingen de eerste aanvalsgolven goed op, Tommy maakte het hun aanvallers erg moeilijk, Kwamen ze eindelijk tot een schot was het Joep die alle ballen eruit hiel, TOP. Na 10 minuten gingen wij meer naar voren voetballen en prompt scoorden we 2x uit een afstandsschot. Dit was het wapen dat we vaker moesten gebruiken, maar helaas zij hadden ook een hele goede keeper, deze hield echt alle ballen tegen. Met de ruststand van 0-2 op het bord en een steeds gefrustreerdere tegenstander, ze hadden totaal niet verwacht tegen ons achter te staan. Na elk duel lag er wel 1 van hun te huilen. Uiteindelijk kwamen ze toch goed voor het doel, Joep heeft de eerste bal, maar de rebound is onhoudbaar, niks aan de hand, maar binnen no-time stond het 3-2. Toch teveel op de aanval, niet tijdig terug, bij uittrappen van de keeper ging de bal constant over ons heen, hierop reageerden we te laat. Nog een paar goede kansen van ons op de gelijkmaker, bijna alles of niks, maar hij wilde er niet in, de bal bleef werkelijk tussen de benen van de keeper op de lijn liggen, pech. Zij maakten op het einde nog wel een doelpunt. Zeer spannende wedstrijd, hard gewerkt, goed gevoetbald, echt jammer.